söndag 17 oktober 2010

Godmorgon igen.

Läste att chansen att dom papperslösa i samhället ska få rätt till vård och skola. Dom vistas illegalt i vårt land och har alltså inte rätt till samma vård och skola som oss andra. Det finns ju en anledning till att dom inte har fått uppehållstillstånd. Dom har gjort ett val, att hålla sig gömda. Dom bidrar inte med en krona till staten. Varför ska dom då ha samma rättigheter som oss andra? Vården och skolan har inte pengar i överflöd. Om det nu blir så att dom illegala invandrarna får denna rätt tycker jag att dom lika gärna kan få sitt uppehållstillstånd. Inte undra på att SD kom in i riksdagen. Jag håller med dom att det behövs hårdare tag mot invandringen. Man kan ju inte hjälpa alla och jag tror att invandrarna mår bäst att stanna i sina hemländer. Det är bättre att vi bidrar med hjälp där. Och ska man få uppehållstillstånd här så skulle dom först få en kurs om lagarna i vårt land. Även om hur vårt samhälle fungerar och inte minst språket. Tycker inte det är för mycket begärt. Jag är inte rasist bara för att jag har dessa åsikter. Det finns många bra invandrare som lever som oss svenskar, men dom syns inte lika mycket. Anledningen till det tror jag är att dom har flytit in i samhället så bra att man inte tänker på deras ursprung. Jag tycker att det borde bli folkomröstning i sådana här viktiga frågor som illegala invandrares rättigheter. Men det är väl så att regeringen inte vågar ta den risken för dom vet i förväg hur resultatet skulle bli.

2 kommentarer:

Livsnjuterska sa...

Ja,men det är just detta jag menar när jag skriver mina inlägg om SD. Det finns hur många invandrare som helst som tycker precis som SD, invandrarpolitiken är åt helvete och jag tror inte att SD vill slänga ut alla invandrare. De tycker som de flesta jävla fega svenskar inte törs säga, vi har för mycket och kan och ska inte inleda folk till ett bidragstagande!
Samma rättigheter fast de inte är här lagligt, vad är detta för skitsnack. Jag blir bara förbannad!!!
De invandrare som kom för att arbeta gjorde det på 60 och 70-talet, de var med och byggde upp Sverige.
Folk sitter och hycklar hemma i stugorna, jag är övertygad om att alla partier tycker som SD, men de säger inget utan tiger still.
I Rinkeby har 1000 st blivit medlemmar i Svartskalledemokraterna och det partiet tror jag är bra mycket värre än SD.
Jag kokar när jag läser det du skrivit i din blogg. Jagär inte heller någon rasist. Jaja som inte är svensk säger själv att bara på 30 år har Rinkeby förrändrats radikalt. När han flyttade hit bodde det mycket svenskar och Finnar. Men de flydde fältet. Nu finns det utländska butiker i hyreshusen och på Rinkeby Centrum klagar företagarna över att Centrummet har blivit uppköpt och att hyror är dyra och att de förlorar kundet. hELVETE KUNDER HAR DE REDAN FÖRLORAT, FÖR INGEN JOBBAR HÄR SÅ INGEN KAN HANDLA NÅGOT. Förresten alla deras Taiwan importerade leksaker och annat skit, går sönder efter en vecka.
Det beror inte på att centrum har blivit uppköpt det var åt helvete redan innan för dom.
Urch och fy, jag får hjärnblödning!
Hahahahahahahahahahahahaha!!
Nu har jag rensat luften för den hela nästa vecka!
Men visst Kathrin har jag väl rätt i det jag skriver????

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

Livsnjuterska sa...

Tänk jag tror att vi har samma sorts humor oxå,hhaahahahahahahaha

Kraaaaaaaaaam