måndag 11 oktober 2010

Garnköp och en konkurs.

Bosse blev tvungen att hålla sig hemma idag. Han hade inte sovit så bra på natten och var fortfarande svullen när vi klev upp. Men i morgon måste han dit för det ska vara något möte på kontoret. Konkursen är är inte längre nära, den har tydligen redan skett. Jag ser en tuff tid framför mig. Bosse är inte direkt den där hemmamannen. Och det kan bli lite jobbigt att höra honom tjata om att han är för gammal för ett nytt jobb. Men vi ska ta oss igenom det och han kan ju alltid få en mindre anställning av mig. Jag kan alltid hitta lite städning som han kan roa sig med medans jag är på mitt arbete. Det är bara att gilla läget, för det blir inte lätt för honom att hitta ett nytt jobb. Han har åldern emot sig.

Har köpt ett nystan garn till för det jag köpte förra veckan räckte inte. Ska nu sticka den sista biten på 7 cm på sjalkragen. Sen drar jag igång med att sticka en väpnarluva. Gissa om det är någon som tänker gardera sig inför vinterns kyla.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Ja men du en väpnarluva, det vill jag oxå ha, hhahaahahahahahahahaha
Kraaaaaaaaaaaam