söndag 20 juni 2010

Slutet på vecka 24.

Snart lägger vi vecka 24 bakom oss. Och midsommarveckan är här. Det är inte klok vad tiden går fort. Tanken på att vi snart går mot mörkare tider låter inte så kul. Men vi har många månader kvar av innan dagarna blir ett stort mörker.

Det gick bra att köra bilen, men det var lite svårare att ta sig i och ur bilen som jag trodde. Har nu kommit på hur jag ska göra för att slippa den värsta smärtan i ryggen vid in och ur klivning i bilen. Det är tur att man fortfarande kan lära sig något.

När vi återvände efter vår tur ner till Sorunda, hade gubbsen hunnit riva ner det gamla staketet och fått upp hälften av det nya. Dom hade hunnit mer om det inte hade varit att virket tog slut. Men jag är lika glad för det. Nu kan man se hur det blir med vår tomtbit på gavel av huset.

Vädret var jättefint så jag tände grillen. Innan det blev den perfekta glöden för att börja grilla kom Mille in och sa att det är helt kolsvart på himlen. Så typiskt. Men vi hann både grilla och äta innan regnet föll. Det var inte mycket regn som kom, det räckte inte för att släcka grillen.

Nu ska det slappas i soffan innan jag kryper i sängs. I morgon ska jag jobba, får hoppas att ryggen håller hela dagen. Det är tur att jag kan sitta eller stå i kassan, på det viset kan jag variera belastningen och om inte det hjälper får jag göra något på golvet. Men det gäller att hålla i sakerna så jag inte tappar nåt på golvet för då måste jag ha hjälp med att få upp det, hahaha.

Inga kommentarer: