torsdag 10 juni 2010

Torsdag och 29 dagar kvar.

Är nu hemma efter en dag på jobbet. Har fått en bild på nya barnbarnet på mobilen. Hon har växt sen sist vi fick en bild. Bosses systerson har ännu inte blivit pappa, det verkar bli en segsliten förlossning. Värkarna avstannade och dom hoppas få igång dom nu ikväll igen.

Det är rena cirkusen med Gunsan och Sven. Imorse kom hemtjänst och ringde på hos Gun. Dom kom för att hjälpa Sven, men han är kvar på Huddinge. Och där har han fått en tillfällig plats. Vet inte om det gäller en eller flera dagar. Kan inte tro att det kan handla om en vecka eller så. Det är inte klok hur gamlingarna i vårt samhälle blir behandlade. Sven har fjortonde plats för ett boende i åldervården så han hinner nog både dö och bli begraven innan han får en plats. För vad jag fattar finns det ingen förtur i Botkyrka. Jag och Bosse funderar starkt på att ställa oss i kön redan nu. Kanske har man då tur att få en plats om man skulle behöva det vi sjuttioårs åldern.

Såg en bild på Jonny och Helenas nya boende. Jag säger bara nice. Vilken härlig terrass dom får. En terrass gjord för grillning. Är nu så nyfiken på hur lägenheten ser ut. Ska bli kul att åka och titta på den. Ett måste innan semestern. Inflyttningen sker redan på tisdag sen drar dom iväg till Spanien på semester. Så det får väl bli en tur till Gustavsberg efter midsommaren. Jag får bara ge mig till tåls, även fast jag har så svårt med det. Jag är ju som jag är. Nu ska jag försöka komma på något som vi kan köpa till dom som inflyttningpresent. Och det blir inte lätt.

Om 29 dagar vid den här tiden börjar semestern. Kan nu i stort sätt börja ned räkningen, hahahahaha. 34 dagar till avresa, vi närmar oss sakta men säkert.

Inga kommentarer: