lördag 19 juni 2010

25 dagar kvar.

Det är nu 25 dagar kvar innan vår avresa till sol och värme. Vad jag längtar. Har en del som ska göras innan vi åker och vet inte riktigt hur tiden ska räcka till. Den här veckan har jag inte kunnat göra något för den här värkande ryggen. En rygg som jag nog får räkna med kommer att kännas av en lång tid fram över. Men nu känns det bara vid vissa rörelser. Och det där att sätta mig och resa mig känns vill jag säga. Kan snart böja mig ner till golvet och då slipper Bosse plocka upp efter mig,hihihi. På måndag ska jag till jobbet och då får vi se vad denna veckas vila har gjort.

Jonny med familj är nu nere i Spanien och myser. Vi måste hinna med att hälsa på dom i deras nya lägenhet innan vi åker och det kan vi inte göra förrän dom är hemma igen. Sen ska vi handla det som fattas till resan. Det första jag ska göra är att skriva ner mina berömda listor. Bosse har så roligt åt dom. Men om jag ska hinna med allt som ska göras så måste jag pränta ner det på papper. Och sen ska jag även i år dra ner på min packning. Lycka till säger jag. Har bestämt mig för att det bara blir max tre par skor. Egentligen skulle jag kanske klara mig på två par. Hjälp, jag blir helt snurrig bara på tanken vad jag måste lämna hemma. Skulle behöva en kurs för att lära mig packa rätt. Nu är det så att jag packar efter en tanke, det kan vara bra att ha med sig. Så har jag nog alltid gjort. Har många gånger kommit på mig att tänka att tar jag inte med det kommer jag att ångra mig att jag inte stoppa ner det i väskan och så åker prylen eller klädesplagget ner i väskan. Förra året vart Bosse glatt överraskad att jag lyckades minska på min packning men tyckte samtidigt att den kunde minskas en del till. Och givetvis hade han rätt. Nästan hälften som var med var oanvänt när vi kom hem. Vi får se hur jag lyckas med det hela i år.

Inga kommentarer: