fredag 25 juni 2010

Midsommar.

Ska egentligen inte sitta här och skriva. Har massor som ska göras. Vet inte riktigt vad jag ska börja med. Kanske jag börjar med det godaste först, jordgubbstårtan. I år ska jag pröva att göra den med chokladbottnar. Givetvis ska det vara svenska jordgubbar. Köttet måste jag lägga i marinad, räkorna ska tas fram så dom hinner tina. Koka ägg till Sandras favorit, Bosses ägghalvor. Även äggen ska förnyas i år. Istället för svart rom blir det räkor. Sill och nubbe, svensk sill med norsk nubbe. Det här är bara en bråkdel av allt som ska göras. Det är ju tur att man har en karl som gärna hjälper till.

Sent i kväll kommer Jonny med familj hem från deras vecka i Spanien. Ska bli roligt att höra vad dom tycker om sin resa. Dom har hyrt ett hus nere i Alicante och bokade flyg själva. Jag är nog alldeles för bekväm för att göra en sån grej. Vill att allt ska vara klart och bara flyta på. Helst ska jag inte behöva tänka på någonting alls.

Ska det bli någon midsommar här får jag nog slita mig från datorn.

En trevlig midsommar på er.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

En jättefiiiiin MIDSOMMAR önskar jag DEJ

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam