söndag 20 juni 2010

En härligt solig söndag.

Hela morgonen har solen varit framme och förgyllt vår tillvaro. En mugg kaffe på vår stora härligt ljuva altan är en skön start på dagen. Tänk om varje dag kunde starta så här bra. Med solens hjälp blir livet mycket enklare att leva. Eller är det bara som man inbillar sig?

Hur som helst, idag blir det en tur ner till päronen. Pappa behöver lite fickpengar och mamma har en del räkningar som ska betalas. Felicia och Sandra ska med. Vi har alltid så roligt när vi gör dessa besök tillsammans. Sandra har en sådan skön humor, så många skratt får man. Felicia har alltid något skoj på gång. Det blir lite problem att komma in i bilen, men när jag väl sitter där ska det nog fungera att köra. Sen får vi hoppas att jag lyckas ta mig ur bilen. Jag har lärt mig olika trix för att slippa den värsta smärtan när jag ska sätta mig eller resa mig upp. Kanske inte ser så trevligt ur, ser ut som en gammal tant som har stora problem med sina rörelser.

Gubbsen lämnar vi hemma. Det är staketbygge som gäller för dom. Idag så åker det gamla staketet ner och äntligen får man se hur det kommer se ut med den nya tomtgränsen. Sen är det bara att börja med att planera hur vi egentligen vill ha det på den sidan av huset.

Håller vädret i sig så blir det till att grilla på eftermiddagen. Sandra och jag kanske även hinner att kolla lite i taxfree katalogen tillsammans. En syssla som vi bägge är så förtjusta i. Hahahaha, vi lider nog av köpmani bägge två.

Inga kommentarer: