tisdag 8 juni 2010

Kathrin kan vara lite gnällig.

Kom på att jag inte har skrivit sen i söndag. Men igår hade vi besök av Liam och Felicia. Deras föräldra var också med. Jordgubbar och glass på altanen blev det. Det är nu klart att Liam ska börja skolan i Tullinge till hösten. Får hoppas att det inte är så många utlänningar där. Men har lite svårt att tro det, men det visar sig till hösten.

Jag blev så besviken när jag kom till jobbet igår. Jag hade fått för mig att kollegan med stort C skulle vara ledig, men jag hade tagit fel på dag. Hennes lediga dag är tisdag denna vecka. Hur som helst så städa jag ur min kassa, torka hela disken. Kollegan med stort C fick ta över efter att jag blivit klar. Hon torka av en kassa och undra om hon eller jag skulle ta den tredje. Du kan ju göra det om du vill , sa jag till henne. Hon städa även den men jag tyckte att det gick lite väl fort för att ha torkat hela disken. Jag går fram till kassa och får se att den inte vara torkad på framsidan. Påpekade det och fick till svar att hon hade visst torkat hela disken. Talade om för henne att den fortfarande var dammig. Hon fatta inte vart hon inte hade torkat. Jag förklarade att disken hade en sida till och där ska man också torka. Oj, där har jag glömt säger hon då. När hon hade torkat det hon hade glömt säger hon till en av dom andra på jobbet. "Nu har jag städa färdigt så nu måste Kathrin vara nöjd. Hon är lite gnällig." Till svar får hon, jag tycker hon är rolig. C. fortsätter med att "hon kan vara lite gnällig ibland." Hahahahaha, vad vi skratta åt det. Jag får väl vara gnälligt då, men ska man städa så kan man göra det ordentligt. Och jag har kommit på att om man sätter en skurtrasa i händerna på henne så blir det inte fullt så mycket tjat från henne.

Inga kommentarer: