onsdag 16 juni 2010

Nytt inköp.

Har beställt två nya böcker. Patti Smiths memoarer Just kids. Hörde nyss på tv:n att den skulle vara bra, tydligen årets bok. Blev lite nyfiken då den handlar om 70-talet. Ska bli roligt att slänga sig över den. När jag ändå var inne på adlibris så passa jag på att beställa Joe Nesbös senaste. En norsk författare som skriver bra deckare. Många av hans miljöer i böckerna har jag varit på och känner igen mig i. Handlingarna är spännande och jag brukar streck läsa dom. Bra semesterböcker. Något som jag kan rekommendera andra att läsa. Joe Nesbös nya bok ser jag verkligen fram emot. Den kommer bli bra att ha liggandes här hemma tills vi är tillbaka från vår resa.

Tänkte först kolla runt på adlibris, men bestämde mig för att avsluta besöket där, efter att jag lagt dessa två böcker i kundvagnen. Det kan bli ganska dyrt när jag bara ska kolla runt lite. Egentligen har jag lovat mig själv att det inte ska bli några bok köp förrän jag läst färdigt alla olästa böcker som ligger i travar här hemma. Jag och mina böcker. Sandra gillar inte min boksamling. Hon tycker att jag ska sälja dom på loppis eller bara helt enkelt slänga dom. Kanske jag testamenterar hela samlingen till henne,hahahaha.

Inga kommentarer: