söndag 6 juni 2010

Harryboy.

Har sovit som en stock i natt. Vakna av sol och fågelkvitter. Gick ner och tog ett blodtryck. Resultatet var bra men ändå inte bra. Övertrycket låg fortfarande väldigt högt men undertrycket låg en bit under det magiska 80. Det är undertrycket som är farligast och absolut inte får ligga över 80, enligt min läkare. Ska ta ett nytt blodtryck om någon timme för att se hur det ligger efter att jag tog min medicin. Jag har funderat lite nu på morgonen, kan det vara att jag inte behöver ha min kollega med stort C runt mig eller är det gårdagens trädgårdsarbete som har hjälpt till. Det kan ju i och för sig vara bägge delarna som påverkar. Men det får jag snart reda på.

Igår var vi riktigt duktiga. Bosse och Mille var iväg och köpte virke till ett nytt staket. Under tiden så slängde jag in en Harryboy och sedan gick jag och Sandra ut på baksidan och börja rensa rabatter och klippa häckarna. Det stora projektet med syrenhäcken som egentligen ska tillhöra allmäningen men har spridit sig in på vår tomt, hann vi nästan klara med innan gubbsen var tillbaka. Sandra och jag drog ner till Tumba för att handla hem mat till grillningen. När vi sedan kom tillbaka tog vi det lugnt och såg på gubbsen när dom jobbade. Solen försvann och det blev riktigt kallt. Polishelikoptern var uppe och flög på en väldigt låg höjd vid skogen som ligger alldeles brevid oss. Vet inte hur många timmar det på gick men störande var det. Grannen sa att dom leta efter en 78-årig dam som försvunnit. Senare på kvällen såg vi bilder som var uppsatte vid vår sopstation att tanten försvann redan den 2/6.

Bosse hann inte se travet på tv:n så jag gick in på datorn och tog fram raden när vi hade ätit. Såg då att mina två spikar hade gått in. Tänkte att då har jag säkert en sex, sju rätt och hämta lappen som jag skrivit ner raden på. Jag sprack på två lopp som jag hade en massa hästar med. Men fem rätt blev det. Och det var bra utdelning 138:- och när jag kolla hur många femmor det blev insåg jag snabbt att det handla om tusenlappar. Jag hade 48 femmor. Det blev en hel del som går rakt ner i semesterkassan. Min travsäsong är nog igång, hahahahaha.

Mamma kom förbi lite senare på kvällen med lite norrbaggar i släptåg. Det blev mycket snack om resor. Deras favorit ställe är samma som vårt så det blev en hel del snack om Puerto Rico. Sen var jag ju tvungen att skryta om min vinst. Förra året dom var här hos oss vann jag givetvis, jag var då inne i min vinstsvit.

Idag ska jag ta det sista på syrenhäcken, sen ska jag bara sitta och mysa i solen. Om nu solen håller sig framme hela dagen.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Grattis till vinsten, det var inte illa, må jag säga

Kraaaaaaaaaaaaam