onsdag 9 juni 2010

Födelsedag.

Kvällen har vi tillbringat med att gratulerat min svärmor. Är nu riktigt trött i huvudet. Det var en massa snack om sjukdomar. Sen ringer dom från Huddinge sjukhus angående att dom vill skicka hem svärmors gubbe. Men det fick dom inte göra. Svärmor säger till dom att dom får skicka honom till Tumba sjukhem. Han behöver vård och den vården kan han inte få hemma. Nu till en roligare sak. Min svägerska ska få sitt första barnbarn och vi hoppas att killen hinner att komma ut innan klockan tolv. Vilken födelsedagspresent svärmor får då. Min svåger var så nervös, man kunde nästan tro att det var han som skulle bli pappa.

Innan jag slutar måste jag bara berätta att jag inte åt något av fikabrödet eller tårtan. Tog bara två koppar kaffe. Jag stod emot Gunsans tjat om att jag måste äta av allt kaffebröd som hon bullat upp med. Även Börjes ( Bosses bror) tjej tjata och hon om någon måste veta att man inte ska truga en diabetiker med sötsaker. Börje har också diabetes. Hon säger till mig med en stolt röst att Börje minsann tog en jättestor bit av tårtan innan han drog iväg till jobbet. Men jag slarva idag på jobbet och det får räcka. Jag blir så förbannat trött på folk som inte fattar att jag själv avgör vad jag stoppar i munnen. Det är jag som har kontrollen på mitt blodsocker och vet därmed bäst vad jag kan äta och inte äta. Jag kan nu säga med stolt röst att jag stod på mig när det gällde sötsaksintaget, ha.

Inga kommentarer: