fredag 4 juni 2010

Äntligen två dagars ledigt.

Den här veckan har varit mer än jobbig. Dagen på jobbet idag har varit hemsk. Fick två riktigt stora utbrott på min kollega med stort C. Vid det andra tillfället fräste jag som en katt åt henne. "Nu får du sluta med ditt tjatande hela tiden. Jag mår inte bra av det". Hon säger något om att hon trodde att jag var på dåligt humör. Hur mycket ska man behöva ta. Men hon tjatade inget mer före lunch. Utbrotten fick jag på mindre än en timme. Kände hur det pulserade i huvudet. Efter lunchen hade jag i alla fall lugnat ner mig. Men det tog inte lång tid innan hon börja med sitt tjat igen. Nu slog jag bara dövörat till. Det är tur att man har så bra arbetskamrater för övrigt. Hade det inte varit för dom så hade jag väl legat inne på huddinge vid det här laget.

I kväll ska jag hämta Bosse. Han är ute och tar några öl med en gammal kompis från stenåldern. Hoppas det inte blir så sent. Känner att jag skulle behöva lägga mig tidigt. Medans jag vänta på att han ska ringa så ska jag mysa med bakad potatis och oxfilé. Efter det blir det jordgubbar.

I morgon ska det bli härligt med egentid på morgonen för att sedan sätta fart med trädgårds arbete. På eftermiddagen tänds grillen.

Inga kommentarer: