lördag 26 juni 2010

Midsommardagen.

Vi hade en trevlig midsommarafton. Men jag och Sandra blev helt slut redan tidigt på eftermiddagen. Bägge hade lugnt kunnat somna stående. Jag lyckades att få mig lite sömn när Spanien och Chile spela. Det är nog första gången som jag strunta i att det var fotboll på tv. Bara att sätta på tv:n på midsommarafton är stort, har nog aldrig hänt i mitt vuxna liv. Även första gången som jag frivilligt börjat titta på fotboll. Bosse tyckte det var lite konstigt att det var jag som kom med förslaget men han förstod snart varför jag var den kommit med förslaget,hihi. Tv:n är rena sömnmedlet för mig så det blev inte mycket tittande för mig.

Idag ska sista biten av staketet upp. Kanske hinner vi med att få det färdigt målat också. Det ska bli skönt när allt är klart och jag kan börja plantera lite. Vill ha det lite insyns skyddat. Skulle kunna tänka mig ett ha cafebord med ett par stolar vid den husgaveln. Vi har så fina soltimmar vid sen kväll där. Kan ju vara trevligt att få njuta av den nu när vi äntligen får en mer känsla att det är vår tomt. Förrut var det en bostadsrätt och den sidan av huset kändes mer som en allmänning. Nu när vi köpt ut huset som egna hem så är marken vår och med en synlig tomtgräns ser det lite mer privat ut.

Jag hoppas att molnen försvinner så att solen kan visa sig. Just nu ser det mörkt ut. Men dagen har precis börjat så chansen till en solig dag finns där. Jag lovade Liam att vi skulle spela kubb idag och då vill man ha sol. Även till grillningen vill man ha vackert väder.

Inga kommentarer: