måndag 14 juni 2010

Ont, ont och åter ont!

Inget jobb idag. Var till sjukhuset igår, var orolig att att det kunde vara en allvarlig skada. Men det var inte så farligt. Har som sagt var slagit i svanskotan riktigt ordentligt och ska ta det lugnt ett tag. Förhoppningsvis så blir jag inte hemma så länge. Tycker att jag är lite mer rörlig idag, men det värker fortfarande så fort jag rör på mig. Det tar lång tid att ta mig upp i stående ställning och när jag sen ska sätta mig ta det nästan lika lång tid. Ser ut som en åttiårig tant med söndervärkt rygg,hahaha.

Dagen får jag använda till att försöka att röra mig lite, får gå omkring lite i huset. Kan ju inte ligga i soffan hela dagen. Jag inbillar mig att det går fortare att bli av med värken. Smörjer in zongel och tar tabletter för att göra det lite lindrigare för mig.

Tänk vad man kommer på saker man skulle kunna göra när man ligger i soffan och tycker det är tråkigt. För tråkigt är det när man inte kan göra något. Det är tur att det finns böcker att läsa.

Vilken gnällspik jag är. Det kunde vara värre så jag ska egentligen var glad att jag endast har värk och inte kan röra mig ordentligt. Men vem kan vara glad när man hela tiden blir påmind av skadan.

Inga kommentarer: