måndag 29 juli 2013

Bosse har ändrat utseende!!

Vi har nu haft en hel del problem med den vita kattan. Den försökte flera gånger igår att ta sig in både från baksidan och framsidan. Nu har vi laddat upp med vatten som vi ska till om den visar sig igen och det kommer den att göra, tro mig.
Igår fick jag vara barnvakt för första gången till lille Alexsander. Hans föräldrar och syskon åkte en sväng till Gröna Lund och det var ju inget för honom i denna värme. En fin eftermiddag på många sätt. Det var jag och Alexander som stod för underhållningen medans Bosse mest satt och led. Han fick ont bakom ena framtanden i lördags och det blev värre igår. Men han försökte att vara så social som det bara gick. Om man säger som så, i lördags såg det ut som om han lagt in en hel dosa snus under överläppen och igår såg det ut som om han utökat till två dosor under läppen. Jag tyckte att han skulle ta sig in till tandläkaren men han är ju karl så det gick inte att snacka om det. Han sa att i morgon ska jag ringa tandläkaren om det inte har blivit bättre och där med basta. I morse såg han ut som jag vet inte vad, han var svullen i nästan hela ansiktet, trodde nästan att det var någon ny karl som kom ner från sovrummet. Han har nu varit hos tandläkaren som försökte att få ut så mycket var som bara gick att få ut. En riktigt infektion är det och en stark antibiotikakur på 10 dagar blir det, sen tillbaka till tandläkaren. Han har fått in något i tandfickan bakom ena framtanden och med det en infektion. Nu har han ordentligt ont och har krupit ner i sängen. Hoppas han får sova lite och att det känns bättre när han kliver upp. Så mycket sömn har han inte fått den här helgen och knapp någon mat. Lite soppa och några glas filmjölk, ja och förstås kaffe då. Jag lider med honom och önska jag kunde trolla bort det onda, men den gåvan har jag inte fått.

Sista vecka på semestern är här och vi hade tänkt att åka till Mariefred och Gripsholms slott, någon tur till Stockholm var det också tänkt. Nu får vi se hur lång tid det tar innan Bosse är så pass bra att han orkar med lite utflykter. Jag har bunkrat upp med tidningar och korsord för jag kan inte städa hela tiden. Målningen av hallen har avstannat och runt omkring på undervåningen ligger alla prylar som annars ska vara i hallen. Inte lätt att hålla i ordning då. Vädret har varit halvdant hela förmiddagen, lite regndroppar har fallit men inte många. Det har varit så pass att trädgårdsarbete inte har varit lockande. Vad som skulle behövas nu, är åska och ett ordentligt regn. Det är riktigt kvalmigt ute.

Undra vad jag ska äta till middag? Det är inte så lockande att ställa sig vid spisen för att tillaga mat för en person. Är ingen soppmänniska så soppätandet får gubben stå för. Jag får kolla vad som finns i frysen, har jag tur så finns det kanske något färdiglagad där. Ha en fortsatt bra dag.


Inga kommentarer: