torsdag 11 juli 2013

Solen är tillbaka.

Solen är tillbaka och med den värmen. Resten av veckan ser ut att få fint väder enligt tidningarna. Vi brukar vid den här tiden på året resa ner till vårt favorit ställe på Kanarieöarna, jag är faktiskt ganska glad att vi inte beställde någon resa dit i år. Dels för att vi har fint väder här hemma och igår läste jag att det är värmebölja nere på öarna. Inte för att det gör så mycket att det är varm utan mer att med vindarna kommer det sand från Sahara. Förra året råkade vi utför dessa vindar och mina ögon blev så irriterade, något som jag aldrig upplevt förut. Kanske var det mer sand i vindarna än annars eller så är det åldern som gör att man är mer känslig. Hur som helst så var det jätte jobbigt.

Inga planer för dagen, men det brukar ju alltid vara något som händer eller måstes göra. Men det första jag ska göra är att sätta mig i solen på framsidan och bara njuta. Sen får vi se vad jag hugger tag i. Han en skön dag.

Inga kommentarer: