tisdag 9 juli 2013

Äntligen semester!!!

Så har min första semesterdag äntligen kommit. Vädret är fortsatt fint, solen skiner och det ser ut som även denna dag blir fin. I år har vi haft tur med vädret, många fina dagar har vi fått. Det får gärna fortsätta med det, vi vill inte ha ett envist regn som aldrig går över.

Liam åkte hem igår och nu är det så där konstigt tyst i huset. Vi har ju haft barnen omkring oss nu i tre dagar så när det nu är barnfritt så lägger sig en tystnad i huset som man glömt hur det normalt är här hemma. Till och med Rocky är knäpp tyst, han som alltid säger något när man kliver upp. När jag sätter på kaffet brukar han alltid vissla till för att sedan bli tyst (om vi inte är uppe bägge två) men i morse var det tyst. Kanske tror han att barna är kvar och att dom sover och därför ger han inga ljud i från sig.

Igår åt vi pannerad torsk till middag, det var riktigt gott som omväxling från all grillad mat vi ätit på sista tiden. Men min mage gillade tydligen inte det, för den har krånglat hela kvällen och natten. Först tänkte jag att det kanske kunde varit något fel på torsken men då gubben inte kände av sin mage så kan det ju inte vara den. Nu känns det så mycket bättre och jag har fått behållit både frukost och kaffe.

Inga planer för dagen mer än att vi måste åka och handla lite. Tror jag ska handla hem mat för flera dagar så jag inte behöver tänka på det på ett tag. Annars så tar vi nog dagen som den kommer. Det brukar alltid hända något här hos oss. Om inte annat så finns det en hel del saker att hugga tag i.

Nu ska jag ut och sätta mig i solen på framsidan. Ha en bra tisdag.

Inga kommentarer: