onsdag 10 juli 2013

Bra shopping trots allt regn.

Regnet har vräkt ner hela dagen. Nu har det avstannat och jag hoppas att det inte kommer något mer. Någon värme har det inte heller varit endast +13 grader, brrrr. Har varit på Ikea, och där var halva Stockholms invånare också. Tog ett tag att hitta en parkering men skam den som ger sig. Väl inne på Ikea ser allt ganska lugnt ut tills man kommer till kassorna, där var det kö vill jag lova. Köa fick vi även göra på köksavdelningen. Det var som jag trodde, att frontar till lådorna var man tvungen att beställa. Dom kommer i nästa vecka per post så det blir inte så lång väntan. Allt annat fanns på lager så det vara bara att plocka. Lite inredning till lådorna fanns på avdelningen och där hitta jag ett sött litet diskställ som givetvis fick följa med oss hem. Dom höll på att bygga om inne på Ikea och det var en salig röra, inget roligt alls att gå omkring och kolla saker. Ljusavdelningen fanns inte längre men kommer säkert att få sin egna lilla hörna vad det lider. Efter Ikea blev det att springa omkring i regnet, ut och in i butiker på jakt efter presenten till Helena. Jag hittade det jag skulle ha trots allt regn som gjorde att man såg ut som en dränkt katt när man sprang från bilen till butikerna. Självklart hade jag paraply med men det var det ingen idé att fälla upp för man blev genomblöt av att bara öppna bildörren och kliva ut. Paraplyet fick ligga kvar i bilen och var torrt när vi kom hem. Nu sitter både jag och gubben påpälsade och småfryser. Lite varmt te skulle sitta fint nu så jag avslutar här och går och fixar en varsin mugg.

Inga kommentarer: