torsdag 25 juli 2013

Den stora laddnings dagen.

Åter igen ett kanonväder. Sol och 28 grader har det varit i stort sätt hela dagen. Ett tag blev det riktigt molnigt men det försvann efter siså där en halv timme. Vi är nu igång med renoveringen av hallen. Det vill säga Bosse är igång. Jag har bara tvättat väggarna, medans han tvättade taket och nu är igång med målningen. Kanske lite fel tid att göra det då vi har så fint väder. Men Bosse tycks trivas med att stå där i hallen. "Det svalaste stället" säger han. Det är nog sant för vi har korsdrag just i hallen. Ytterdörren står öppen likaså altandörren och alla fönster. Jag står för markservicen och idag fick pizzerian fixa maten, jag behövde endast åka och hämta. Fick slita lite också för bordet dukar sig inte själv och diskerskan har slutat.  Är jag lat?? Nej, kan inte tro det. Måste ta det lilla lugna då ryggen inte är som den ska. Diskbråcket börja plåga mig igen. Har roat mig med att läsa och satt videokameran på laddning, även min nya kamera ska laddas. Tittade även på videofilmen från förra årets semester. Det är inte klokt vad man glömmer fort, hälften av det jag filmat ficka tänka till ordentligt innan jag kom på vad det var. Det är tur att jag filmar så mycket för det är ju ett bra sätt att fräscha upp minnet med.

Ska ta mig en titt på hur långt gubben hunnit och sen ska jag ge Rocky en välbehövligt dusch. Han älskar det här med duschning och när jag tar fram hans vattenspruta börjar han lyfta sina vingar. Ett sätt han använder för att bli nerkyld och tycker det är döds skönt att bli duschad där. Ha en trevlig torsdags kväll.



2 kommentarer:

Livsnjuterska sa...

Kathrin du har väl inte slutat med rygg gymnastiken?? eller är du som jag tror att allt fixar sej så fort som värken försvinner. Har en höft som är knas, bursit och hade så jäklans ont, gick hos sjukgymnast och när värken försvann försvann likaså gymnastiken. Nu har det börjat igen och det är bara att börja med stretchning och övningarna igen.
Kram och börja så smått med gymnastiken igen

Kathrin sa...

Jag har slarvat med mina övningar på semestern och det är ju inte bra för det straffar sig direkt. Annars har jag varit duktig med mina övningar. Det är bara att konstatera att övningarna ska göras dagligen. Har börjat om igen och efter gårdagens tur till Birka och promenaden över ön gjorde susen med ryggen. Känner att det är på rätt väg igen. Hoppas du snart blir av med ditt ryggskott.

Kramar.