söndag 21 juli 2013

En stor sol och en bra bok........

Har suttit ute hela morgonen på altanen med en bok i handen. Köpte några böcker igår och tänkte att jag skulle kolla in ena boken och började läsa så smått. Fastnade direkt och nu läser jag så fort jag kan. Bokens titel, Femtio nyanser av honom, skriven av E L James och jag har hört att den ska vara så bra. Alla pratar om den och nu kan jag förstå varför. Det var längesen jag läste en bok som man inte vill lägga ifrån sig. Det är en triologi, men köpte endast dom två första delarna, det blir till att åka o köpa tredje delen också.

Det vackra vädret fortsätter. Igår kväll blev det helt svart på himlen och riktigt kallt ute, trodde att vi skulle få regn, men inte en droppe föll. Den här sommaren kan vi inte klaga på vädret, det har varit fint hela juni och juli som snart är slut.

I morgon kommer norrbaggarna hit på besök. Tante och mamma ska titta på minut för minut. Får försöka hitta på något lämpligt att äta, kanske ska man grilla lax och lite kött, då kan man ju äta det man själv vill. Vet att mamma helst inte äter kött längre, hennes mage brukar krångla då. Vet inte vad norrbaggarna helst äter, men kan tänka mig att onkel helst tar sig en biff. Eller ska jag göra mandel potatismos och fjällröding?? Kanske inte så upphetsande för onkel o tante att komma till Sverige och få fisk. Vi får se vad det blir.

Inga kommentarer: