lördag 27 juli 2013

Inget välkommet besök.

Det är så varmt ute så när vi är hemma kör vi med ytterdörren öppen och altandörren likaså, bara för att få korsdrag. Det första jag gjorde i morse var att öppna dörrarna och alla fönster. När vi skulle iväg och handla stängde vi givetvis alla dörrar och fönster. Rocky lyfter vi in i huset, han får aldrig sitta ute utan tillsyn. När vi kom hem efter uträttade ärende träffade vi Sandra med familj på parkeringen. Det var ett välkommet besök, men det vi sen skulle mötas av när Bosse öppnade dörren var minsann inte roligt. Ut kommer områdets vita katt, det gick undan kan jag säga. Fattade riktigt inte vad det var som hände förrän jag hörde dom andras reaktioner. Min första tanke var, bara inte Rocky är skadad. Slog ett mindre världsrekord in genom dörren, svor att om Rocky är skadad så dödar jag kattjävel eller om det var katt ägaren som skulle dö. Kan säga att det kom direkt från hjärtat, hahaha. Rocky satt mitt i buren och såg lite avvaktande ut och upp burrad så han var några storlekar större än vanligt. Vi såg inga skador på honom men han var knäpptyst. Katten måste ha smitit in när vi var hemma och blivit inlåst när vi for iväg. Sandra kollade runt för att se om katten pissat eller gjort något annat men hittade inget. Bosse som är allergisk mot katter var inte glad och är fortfarande sur på allt vad kattägare heter. Nu så här i efterhand kan man undra om katten kanske stoppat in sin tass i buren för att få tag i Rocky, för har den gjort det så har den säkert fått sig ett bett av gojan. Allt gick så fort så ingen såg om katten var skadad men av hastigheten den hade när dörren öppnades kan det ju faktiskt vara så. Rocky är kattvan men det är med katter som är vana med papegojor och inte bryr sig i tamfåglar. Men jag vet att gojor kan skada katter ganska ordentligt om dom blir angripna till och med dödade dom, men då ska dom inte sitta i en bur förstås. Men blir man biten av en papegoja får man garanterat en infektion i bettet och jag hoppas att katten fick sig ett litet bett för då kanske den håller sig ifrån vårt hem. Vi har haft en del problem med denna katta och jag har jagat bort den x antal gånger. Även på nätterna stör den oss med att krafsa på sovrums fönstret, precis som den vill komma in. Jag har vaknat en massa nätter av detta krafsande och varit tvungen att resa mig upp för att skrämma kattskrället och har på det viset sett att det är just den kattan. Det är fler i området som är ganska trötta på denna katta. Själv kan jag inte förstå varför man skaffar sig en katt som jämnt är ute, varför man släpper ut katten överhuvudtaget utan tillsyn när man bor i ett sådant här område. Ska man ha utekatt ska man nog bo på landet. Om Rocky inte börjat prata innan i morgon ska jag ta mig ett snack med kattägaren för det här med att få oväntade besök av katten är inte godkänt. Nu har jag spytt nog med galla för idag. Ha en trevlig kväll.

Inga kommentarer: