fredag 12 juli 2013

Fredags morgon.

Åter en dag med sol och värme, kan det bli bättre. Vi njuter av dessa dagar.
Gårdagens inlägg som var länkat till en artikel i Aftonbladet tyckte jag var så bra skrivet att Dogge, Han fick nog med det mesta av hur det är ställt här i vårt samhälle. Det är Sverige i ett nötskal. Sen att artikeln är skriven 2006 gör den bara bättre för det har ju inte blivit bättre utan bra mycket sämre. Ska inte skriva så mycket mer om detta tunga ämne.

Vi var till Skärholmen igår och handla lite. Bosse hittade lite nya t-shirts och en tunnare tröja som han kan ha när det är lite kyligt ute på kvällarna. Själv hittade lite smått o gott. Tre t-shirts, en tunika, leggings, byxor och behåar. Skulle även haft ett minneskort till kameran men hittade inget, men vi la ingen större energi på att hitta något ställe som sålde sådana. Vi köper ett idag när vi åker och handlar mat istället.

I morgon är det fest så idag ska jag prova kläder för att se vad jag ska ha på mig. Sen ska jag förbättra mina röda fält i håret, dom bleks ganska fort i solen. Ska även packa ner sängkläder och lite annat som vi kan ha i övernattningslägenheten. Får ringa Jonny eller Helena för att kolla vad som behövs.

På söndag när vi vaknat till liv så ska vi följa med Ebba till stallet. Hon ville att vi skulle följa med dit nästa gång vi träffades sa hon sist vi var där. Och de passar ju bra nu då vi inte har så bråttom hem, vi har ju semester och då gör det inget om det blir sent. Har lånat en bild från Helena som jag bara måste visa. En lycklig Ebba på hästryggen. Och med denna fina bild avslutar jag för denna gång för att sätta mig med en mugg kaffe ute i solen.




Inga kommentarer: