onsdag 17 juli 2013

Så har det hänt igen.

I förrgår var det dags för Sandra att ta med sig ett skadat barn till sjukhuset. Den här gången var det Liam som hade brottats med sina kompisar och ramlat riktigt illa. Hon ringde mig men jag fatta inte så mycket av vad hon sa utom att jag måste åka hem till dom, att Liam var skadad och ambulans var på väg. Vi slängde oss in i bilen och kom fram strax före ambulansen. Mille satt och mata lillen o små tjejerna blev glada att se oss. Nu var det inte hemma han hade skadat sig utan hos någon kompis så Sandra träffade vi inte. Vi beslöt oss för att ta tjejerna med oss hem så kunde Mille vara ensam med lillen. Det hela sluta med att tjejerna fick sova över. För Liams del visade det sig att det inte var något brutet utan det var en kraftig stukning i foten.

Igår kom Sandra och Liam över medans Mille for till sitt jobb några timmar. Vi hade en härlig dag tillsammans med mycket prat och stoj. Dom åt middag här, barnen visade sin mamma hur duktiga dom är när hon inte var med. Efter maten blev det glass kalas. Även Mille hann få i sig mat då han precis kom när vi skulle hugga tag i glassen. Givetvis fick han glass också.

Idag ska vi åka och köpa en kantklippare till mamma, den hon har är så gammal så det tillverkas inte tråd till den länge. Det passar ganska bra att göra det idag då min onkel o tante från Norge kommer till henne i kväll. Vi åker ner till mamsen i morgon och träffar dom där. Förhoppningsvis nöjer dom sig med vårt sällskap där och behöver på det viset inte hälsa på här hemma hos oss. Men man vet ju förstås inte hur dom tänker, hahaha. Min onkel är en glad prick och han har alltid haft ett gott öga till mig. Det ska bli roligt att träffa dom igen.

Även fronterna till våra kökslådor ska levereras idag. Så det blir att montera lådorna och bygga om skåpet under dagen. Det ska bli så skönt att äntligen få dom på plats. Ska försöka att få upp mina nya vardagsrums gardiner, har köpt längder som hänger ner på golvet i en hög. Lite svårt att förklara men det såg snyggt ut på bild. Sen om det blir så snyggt i verkligheten är ju en annan sak.

Ska ta med mig en mugg kaffe ut i solen innan vi åker iväg och handlar. Värmen håller i sig och vi njuter som bara den. Det här är livet, sol, värme och lata dagar. Ha en bra dag.

Inga kommentarer: