onsdag 10 juli 2013

Nu ska här shoppas.

Vaknade av ett smatter på altantaket, det utlovade regnet har börjat. Visst behövs det regn för det är väldigt torrt ute, men jag vill inte att det fastnar här över Stockholm. Det får regna idag men i morgon vill jag ha sol och värme. Passar nog på att åka till Ikea idag, har en längre tid funderat på att göra om ett skåp i köket. Jag vill ha lådor där, vilket gör att det blir lättare att ta fram saker som förvaras längst bak i skåpet. Det är mycket möjligt att vi måste beställa lådfronterna men lådorna kan man köpa med sig hem med en gång. När jag kommer hem ska jag nog riva ner allt från väggarna i hallen och tvätta väggar och tak. Vi ska måla om och lägga in nytt golv. Vi har golvet liggande i en hög som bara väntar på att få komma på plats. Endast färgen som behövs köpas hem alltså. När vi nu inte kommer att åka någonstans den första tiden på semestern så kan det ju passa på att få ordning på hallen.
När vi nu ändå ska till Ikea så ska jag nog passa på att köpa presenten till Helena, så slipper jag ha det hängande över mig. Vet på ett ungefär vad jag ska köpa, men måste handla det på flera ställen så det blir en del spring. Ser framemot festen på lördag, vilket gör att jag nu kom på att jag nog måste kontakta Helena eller Jonny angående sängkläder. Måste ju veta vad vi ska ta med oss till övernattningslägenheten.
Lika bra att sätta fart nu så att vi kommer hem någon gång. Ha det bra.

Inga kommentarer: