onsdag 16 maj 2012

Tror mig veta varför tårna kliar.

Har kanske äntligen fått ett svar på varför mina tår kliar så infernaliskt till och från. Det kan vara så enkelt att fötterna är för torra har jag läst i en tidning för ett tag sen. Har sen dess smörjt in fötterna morgon och kväll och nu har det inte kliat på några dygn, ska fortsätta med denna behandling med fotbad och smörja in fötterna med fotkräm som återställer fuktbalansen i fötterna. Tänk att det kanske är den enkla lösningen på detta kliande, hahaha. Efter jag fick mitt diskbråck har jag inte kunnat skött mina fötter som dom är vana vid. Efter som jag har diabetes är det jätte viktigt att jag skötter om dom. Självklart har dom blivit torra och fula men nu blir det ändring på det. Fotskötsel åter på min måste lista. Nu ska dom bli mjuka och fina igen.

Inga kommentarer: