lördag 12 maj 2012

Sovit som en stock.

Vakna för en halv timme sen efter en god natts sömn. Inte ofta jag sover så här länge numera så man kan tycka att jag skulle tycka det var bra. Men så är inte fallet för idag skulle jag åkt och tittat på Liams fotbolls match klockan tio. Blev jätte besviken då jag titta på klockan när jag vakna och såg att den var strax över nio. Nu missar jag matchen och jag som skulle testa min nya kamera. Så typiskt, normalt är jag ju uppe redan vid fem, sex tiden på helgerna och när det händer nåt som jag vill göra så sover jag som en stock. Här har jag gått och sett fram emot denna match hela veckan så det är inte konstigt att jag är jätte jätte besviken.

Regn, regn och åter regn. Blir så trött på detta regnande och alltid ska det regna då man är ledig. Igår kväll öste regnet ner, det var som himmeln hade öppnat sig. Och det regnar åter igen. Prata med Sandra alldeles nyss och hon tala om att det regna. När jag var ut och hämta in tidningen så hade vi uppehåll så jag tänkte att det nog bara regnade lokalt över vissa ställen men efter samtalet gick jag ut på altanen och såg då att vi också hade fått regnet tillbaka. Får väl ha en städdag inomhus idag och hoppas på att solen visar sig imorgon så jag kan påta lite i trädgården. Hade tänkt att så lite luktärtor på framsidan och sen behöver jag plantera om mitt citrusträd, även lagerbladsträdet skulle behöva ny kruka. Det är inte så mycket jag kan göra egentligen då mitt diskbråck sätter stopp för en del rörelser. Men jag har ju en frisk karl som kan hjälpa till.

Nu ska jag fixa mig en mugg kaffe innan jag börjar med något överhuvudtaget. Ha en bra lördag.

Inga kommentarer: