söndag 20 maj 2012

Barndopet.

 Kungsholmens kyrka där Anton döptes. Vi tog pendeltåget in för att slippa jaga parkeringar
 Vi var lite tidiga så vi satt utanför församlingshuset innan dopet och vänta in folket. Här sitter Bosse med min lillebror. Den store mannen är min lillebror, hahaha.
 Anton var en snäll och glad kille under hela dopet och det där med psalmboken tyckte han var extra kul.
 Dags för fotografering tyckte prästen och så blev det.
 Här har vi en stolt gammel farmor. Föräldrarna var givetvis stolta dom med.
 Kusinerna Ebba och Felicia ställde gärna upp när jag tog fram kameran. Två tjejer som är mina prinsessor.
 Bosse och Rasmus hade ett litet samtal på gång. Liam är på väg till oss. Dessa killar är mina prinsar.
Patrik sitter och lyssnar på sin farmor när hon berättar om sin Ålandkryssning. Liam är mätt och trött.
Patrik och hans mamma hade fixat smörgåstårtor som nog var dom godaste jag ätit någon gång. Ska ringa Patrik för att få receptet på den han hade gjort, för den tyckte jag var godast. När vi stod och vänta på att få börja med att äta, vände sig en tant i min ålder kanske några år äldre om och sa att hon kände igen mig. Hon undra om jag hade någon anknytning till Fruängen. Nej, svara jag men däremot jobbar jag i Stuvsta och hon kom på att det måste vara därifrån hon känner igen mig. Hon hade själv jobbat där. Det är så typiskt att var man än kommer så nog ska man stöta på någon kund. Hon fråga mig om jag inte tyckte det var jobbigt att bli igenkänd så där. Jovisst kan det vara jobbigt, man vill ju vara som vem som helst och inte hon som jobbar på Ica när man är civil. Barndopet var trevligt och kul att träffa släkten igen.
När vi gick tillbaka till centralen börja jag må riktigt dåligt. När vi väl var på perrongen leta vi upp en bänk som jag damp ner på. Trodde jag skulle tuppa av. Svetten rann och jag mådde så dåligt så jag började bli rädd. Tåget kom in och resan gick bra. Väl hemma igen så fick jag vila mig och började känna mig mycket bättre. Fattar inte vad det kan ha varit men hoppas att det inte kommer tillbaka. Ska försöka att få i mig lite mat och medicin sen blir det att vila resten av kvällen. I morgon börjar en ny arbetsvecka och då vill jag vara pigg och allert. Ha ett bra avslut på denna vecka.

Inga kommentarer: