onsdag 9 maj 2012

Kroppkakor är aldrig fel.

Till middag idag skulle vi ha något enkelt och samtidigt gott. Just nu har jag idétorka när det gäller mat. På vägen hem stanna vi till nere i centrumet, skulle fylla på mitt 30-dagarskort. Efter det gick vi in på Ica för att handla något till middag. Affären är full av mat men ingen av oss kom på något vi ville ha. Hur som helst gick vi runt vid diskarna kom fram till färdigmaten och vi fick syn på kroppkakor och säger i mun på varandra, inte för att det smakar lika bra som hemlagade men det kanske inte är helt fel att äta det till middag. Så fick det bli. Gott var det men absolut inte lika gott som hemlagade, går inte att jämföra om jag ska vara riktigt ärlig. Lite konstig det där med att jag och gubben ofta kommer på samma saker och säger det samtidigt till varandra. Kan det vara någon sorts telepati, eller?? Vi kan sitta tysta och helt plötsligt kan vi säga precis samma sak i munnen på varandra. Kan det vara så att vi helt enkelt känner varandra för mycket och att vi växt ihop i våra tankar. Hahahahaha, vilka funderingar.

Hockey på tv:n i kväll, Sverige - Tyskland. Det tog knappt ett par minuter av första perioden förrän Sverige gjorde mål. Ska titta lite innan jag går och lägger mig.

Inga kommentarer: