söndag 20 maj 2012

En resväska är inköpt.

Igår var vi till Skärholmen och handla dop present till lilla Anton som ska döpas idag. Liam fyller 9 år i morgon och önska sig fotbolls skor och målvakts hanskar så familjen Karlsson/ Fransson var med för Liam var tvungen att pröva grejerna så det blev rätt storlek. Sen hitta jag en ny resväska, en lättvikts väska, och denna väska är inte svart utan mörkrosa, hahahaha. Bosse var inte så nöjd med mitt val av färgen, han hade nog velat att jag tog en svart eller möjligtvis en mörkblå. Men nu är det ju jag som ska ha den och jag tänkte att en rosa väska är lättare att hitta på bagagebanden på flygplatserna. Sandra bara skaka på huvudet och skratta åt mitt inköp. På eftermiddagen blev det en hel del gjort i vår trädgård, Bosse var så duktig för det var ju han som fick göra det mesta. Jag plantera om en del blommor och det var väl i stort sätt det jag gjorde. Javisst ja, jag flytta ut mina kaktusar också. Bosse han klippte alla gräsmattorna och kantklippte runt rabatter och buskar. Kratta upp allt gräs, vattna det som behövdes och rensa lite i rabatterna. Det som nu är kvar att göra är att rensa häcken men det får bli till nästa helg.

Ska snart göra i ordning mig för dopet. Vi ska ta pendeltåget in till Stockholms central och en promenad till Kungsholmens kyrkan där dopet kommer ske. På vägen till kyrkan måste jag köpa ett dopkort som jag glömde att köpa igår. Efter kyrkan blir fika med tjocka släkten vilket jag tycker ska bli roligt. Det är ju så sällan man är samlade allihopa.

Ha en bra söndag.

Inga kommentarer: