tisdag 22 maj 2012

Titta vad jag fick se.

I morse hade vi ett strålande sol på framsidan. När jag gick ut för att hämta morgontidningen var det så varmt och skönt så jag sa till gubben att jag nog ska sätta mig ute med en mugg kaffe och läsa tidningen. Han titta lite konstigt på mig och tala om att det inte var en sån bra idé då det spöregna ute. Han hade varit ute på baksidan för att kolla att fönstrena var låsta. Jag trodde att han drev med mig och gick genast ut på baksidan och jisses vad det regna. Sol och värme på framsidan och spöregn på baksidan, det är inte ofta man har det. Egentligen ganska bra för då har man ju valmöjligheter, hahaha.

 Igår fick jag se dessa hjärtan i en av mina rabatter. Har förträngt att jag plantera dessa förra året. Löjtnants hjärta ska det vara men inte dom vanligaste utan tror att dom heter något med kristus..... Självklart börja det blåsa när jag skulle fotografera dom så bilderna blev inte så bra och sen var det med min iphone som bilderna togs. Har även tagit med min nya kamera med dom har jag inte laddat ner än.




Köpte hem färsk torsk idag och till middag blev det panerad torsk, potatismos och remuladsås. Det är ett bra tag sen jag gjorde denna rätt och tänk att den är lika god varje gång man gör den. Konstigt att jag inte lagar den oftare.
Nu är det stax dags att gå och lägga sig. Godnatt och sov gott.

Inga kommentarer: