tisdag 8 maj 2012

Flaggstänger och sand.

Dagen har gått i köldens tecken. Jag har frusit som aldrig förr och det hela dagen. Vi måste ha det väldigt kallt på jobbet för jag har inte varit ensam om att ha frusit. I morgon ska jag ta på mig en extra tröja under arbetskläderna och hoppas det ska hjälpa.

I vårt område har vi fått två stycken flaggstänger och idag kom det upp vimplar i dom. Givetvis svenska vimplar så snart blir vi väl kallade rasister och det kommer säkert krav på att vi ska flagga med den turkiska flaggan. Jag hoppas att vår samfällighet står på sig att det endast ska vara svenska flaggor och vimplar som ska upp i flaggstängerna. För min del hade det inte behövs köpas in några flaggstänger överhuvudtaget. Och när jag ändå skriver om vårt område så har grannens en son fått sår runt munnen som är misstänkt likt svinkoppor. Skulle inte bli det minsta förvånad om det är det, har bara väntat på att det ska hända. Sanden i vår lekpark är rena kattlådan. Det springer en massa katter och gör sina behov där och en o annan hund gör detsamma. Sen har inte sanden bytts ut på minst 7-8 år och när det gjordes så var det inte ett riktigt byte utan mer att fylla på med sand. Det blev aldrig att dom grävde ur sandlådan och frakta bort den gamla sanden. Jag vet att så har det gjorts en gång innan dess och då var det också att bara fylla på och inte byta. Pengarna som användes till flaggstängerna hade dom kunnat använda till ett sandbyte istället. Nu ska jag lägga in en motion till årsmötet om denna vidriga sand så barnen slipper att lida av svinkoppor. Och samtidigt kan man ge alla kattägare lite bastning. Ska man ha djur så får man fasiken ta hand om dom.

Nu ska jag leka lite med min nya kamera. Min och min, egentligen är det väl vår men det är i stort sätt bara jag som fotografera så det blir liksom min, hahaha. Ha ett bra slut på denna tisdag.

Inga kommentarer: