onsdag 16 maj 2012

Redan onsdag!

Sitter här och fryser, lite snuvig, hostig och lite ont i halsen. Hoppas det inte är en vårförkylning på gång. Dom där vårförkylningarna har en benägenhet att hålla i sig länge, länge och jag vill inte bli sjuk. Bara att hålla tummarna på att symptomen går över fort, fort.

Igår vann Tre Kronor över Lettland, och jag såg hela matchen. En hel del bråk uppstod och många sköna anfall från svensk sida blev det. Vi har endast förlorat en match och på imorgon ska vi möta Tjeckien i kvartsfinal. Och i morgon ska jag jobba min andra röda dag mitt i veckan av tre lovade. Fattar fortfarande inte hur jag kunde vara så dum och säga att jag kunde jobba. Ärligt talat så skulle det vara så skönt att få vara ledig dessa dagar. Men får väl tänka på betalningen som är dubbel timlön på röda dagar och att jag slipper att ha energitjuven runt fötterna.

På söndag ska vi på barndop och jag har fortfarande inte kommit iväg och köpt någon dop present. Som vanligt sent ute. Hade tänkt att klippt mig innan dopet, men det är också en sådan där sak som jag har svårt att hugga tag i.

Klockan tickar på och jag måste se till att fixa mig innan frukost sen bär det av till jobbet. Ha en bra onsdag.

Inga kommentarer: