torsdag 17 maj 2012

Torsdag.

Den här röda jobbardag gick smärtfritt förbi. Efter några tråkiga eftermiddags timmar blev det lite drag innan det var dags att stämpla ut. Förmiddagen försvann snabbt då det var i stort sätt full upp hela tiden. Nu har jag bara morgondagen kvar att jobba sen är det ledigt i två dagar.

Till middag åt vi pizza för en gång skull. På vägen hem stanna vi till på vår favorit pizzeria och köpte med oss en varsin pizza. Bosse som har haft en riktig hockeydag i dag vill givetvis se dom två sista matcherna. Klocka åtta bänkar jag mig framför tv:n för att se hur det kommer gå för Sverige. Sen blir det att krypa till sängs. Om det blir en tråkig match går jag och lägger mig tidigt o läser i min bok. Längtar redan nu att få krypa ner i sängen. Den senaste tiden har jag blivit riktigt kvälls trött, skulle kunna somna redan vid sjutiden. Men det är alldeles för tidigt att krypa till kojs då, för då är risken att man vaknar redan vid tvåtiden pigg som en mört. Och så roligt ska vi inte ha det.

Snart dags att hålla tummarna för Tre Kronor. Ha en trevlig kväll.

Inga kommentarer: