söndag 13 maj 2012

Det här var inte kul!!

Vi åkte iväg för att köpa citrusjord och det blev som jag trodde, en del annat hittades givetvis. På vägen hem undra Bosse om vi inte skulle passa på att handla hem middagsmaten på en gång. Givetvis sa jag. Sagt och gjort. vi stanna till på Ica och där sprang jag på amplar som skulle passa så bra på framsidan. Fullpackade med mat och blomster packade vi in allt i bilen. När Bosse sen skulle starta bilen var den helt död. Pust och stön, många tunga tankar blev det innan jag fattade mobilen och ringde våra änglar i Tullinge ( Karlsson/ Fransson). Dom satt och sola, fika och hade det skönt i solen. Men som dom änglarna dom är, så satte dom sig i bilen och kom till oss som räddare i nöden. Där stod vi ju med en bil full med växter o mat och långt hemifrån. Vi kan inte bogsera våran bil då vi har automat och vi kunde inte få in friläge för att eventuellt rulla bilen till en mer lämplig plats. Satans bilar stod jag och tänkte, måste dom jämt sluta att fungera när man som bäst behöver dom. Vi lyckades att få igång skrället med hjälp av Mille o ett par startkablar. Vi for hem och packade ur bilen sen fick gubbsen fara iväg och köpa ett nytt batteri. Nu startar i alla fall bilen och Bosse ska till verkstaden så dom får kolla generator och startmotorn. Min lärdom av det hela är att jag inte ska handla så mycket så man inte kan bära det själv i från bilen till hemmet. Och gubbsen fick leta koden till stereon för att få igång den. Nu hoppas jag att det bara var fel på batteriet och efter att vår verkstad har kollat upp det hela, får vi ett svar att bilen går som en klocka som alltid. Min första fråga till Bosse efter att vi upptäkt att bilen var död var finns det jeepar i samma bilmärke som vi har, kanske är det dags att bytta, hahahahah.
Nu ska jag gå och sova. Hoppas jag får en lika bra sömn som jag haft hela helgen. God natt och sov så gott.

Inga kommentarer: