söndag 4 december 2011

Vilken besvikelse.

Vi var och titta på jackor och jag hitta ganska snart en jacka jag kunde tänka mig. Jag började leta efter en storlek som jag kunde ha när helt plötsligt började larma om jackorna. Efter några minuter kom det en kille som jobbade i kassan och fråga om jag ville ha en jacka. Ja, jag vill prova först, svarade jag. Han lossade en jacka och sa att om jag inte kunde ha jackan så skulle jag lämna in den i kassan och om jag ville prova en till så skulle jag fråga efter honom i kassan så skulle han lossa en till. Jag trodde han skämtade med mig, men han försvann som en avlöning. Jag blev lite små-ilsk men provade jackan som givetvis var för liten. När jag nu hade förstått att killen inte hade skämtat blev jag helförbannad. Haltade fram till kassa och lämnade jacka där. Tog mig fort ut ur butiken med ett stort svart moln över huvudet. Sa till Bosse att det här kan bara inte vara sant, här vill jag köpa en jacka som kostar 4000 kronor men får inte prova tills jag hittar en som passar utan att behöva jaga en kille som måste lossa jackorna från ställningen. Är dom inte mer intresserade får dom skylla sig själva att dom inte får dom sålda. Jag spara 4000 kronor men fick ju ingen jacka heller. Jag kommer aldrig sätta min fot i den butiken igen. Det blir till att fara in till Stockholm och jaga en jacka.
När jag äntligen hittar en jacka som jag gilla, både varm och snygg, så går köpet i stöpet på grund av att det inte bara är att prova sig fram utan man ska behöva jaga personal som kan låsa upp larmet för att man ska få loss en jacka. Min vanliga otur. Börjar tro att jag inte ska ha en ny jacka.

Inga kommentarer: