tisdag 27 december 2011

Kanon bra eftermiddag!!!

När jag nu på eftermiddagen låg i soffan och kolla runt bland alla kanaler kom jag till NRK och ett program som var något som jag verkligen gillar. Det var en hel timme från Nordkapp, man fick se mycket från Honningsvåg, ja nästan från hela ön Mageröya. Min mamma var född på denna ö och växte upp där innan hon flytta hit till Stockholm. Jag älskar detta ställe och ju äldre jag blir desto mer uppskattar jag naturen där. Det var ju tur att jag skulle vila mig och tyckte lite synd om mig själv annars hade jag missat det. Efter detta program slog jag över till Hurtigrutan som dom visar på på ettan just nu. Och gissa vad jag fick se där då?? Självklart Honningsvåg och Nordkapp. Det kallar jag för en lyckad eftermiddag.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Trevligt och visst är det lite märkligt att du får se just två program på samma dag, från din mammas hemtrakter

Kraaaaaaaaaaaaaaaam