måndag 26 december 2011

Kylskåps kallt.

Det ha väl inte undgått någon att det stormat i natt. Jag har vaknat ett x-antal gånger av att det vinit och tjutit mellan husen. Till slut orka jag inte ligga kvar i sängen utan bestämde mig för att kliva upp. När jag öppna sovrumsdörren höll jag på att få en köldchock, det var som att kliva naken in i köttkylen på jobbet. Inte för att jag någonsin har klivit naken in i köttkylen, men jag kan tänka mig att det skulle vara samma känsla som jag fick nu. Köttkylen på jobbet där är det kallt, så kallt att om man drar sig för att gå in om man inte är riktigt varm och behöver kyla av sig. Men till saken, när jag kom en bit ner i trappan känner jag möts av ett iskallt drag. Draget blir värre när jag kommit ner i hallen. Titta mot altaner och får se att altandörren står vidöppen. Inte undra på att hela huset blivit ett kylskåp. Dörren måste blåst upp av stormen. Men det kan den ju inte göra om den varit låst och då finns det bara en förklaring, Bosse måste glömt att få dörren att gå i lås när han stängde den igår kväll. Vår stackars goja Rocky måste haft en riktigt kall natt, hans bur står i hallen. Som tur är har vi börjat täcka honom över natten och förhoppningsvis har han inte haft det för kallt. Men han har inte gjort ett ljud ifrån sig på hela morgonen vilket är ovanligt för att vara han. Ska låta honom stå täckt tills vi har fått upp värmen här i huset, kan tänka mig att det nog är varmare så för honom. Själv sitter jag fullt påklädd med en tjock tröja och raggsockor med duntofflor. Bara mössa, halsduk och vantar som saknas. Måste se rätt roligt ut och det är tur att ingen ser mig. En sak är säker att det här är nog den kallaste annandagen jag har upplevt inomhus,hahaha.

Inga kommentarer: