söndag 18 december 2011

En hushållsmaskin mindre.

Vår mikro sa upp sig i dag efter en kortare tid i tjänst. Skulle tina upp ostfralla men det ville inte micron veta av. Den pep till och vägra att starta. Lite sur blev jag, så typiskt då jag för en gång skull behövde använda den. Ugnen fick rycka in. När jag vänta på att den skulle bli varm kom jag på att det var nog bra att micron var trasig. Nu kan jag slänga ut den och använda den platsen till annat. Jag har ju hur mycket som helst av olika hushållsmaskiner. Någon ny mikro ska vi inte köpa. Vi har haft tre mikrovågsugnar dom senaste tjugo åren och inte har vi använt dom så mycket. Dom har varit mest en uppsamlings plats för damm. Jag ska väl inte säga att vi aldrig mer kommer äga någon mikro för helt plötsligt kommer jag på att det bara är ett måste att ha en.

Jag chatta med min kusins man som bor uppe i Nord Norge, så långt upp som man kan ta sig med bil. Han berätta att snön dom fick för en månad sen var helt borta nu och dom hade minusgrader. Så nu upplevde dom ett ständigt mörker. Dom behöver snö så att det blir lite ljusare ute. Solen går ner i November och kommer inte tillbaka förrän i Februari. Jag sa att om jag bara kunde skulle jag skicka upp blasket som kommer ner över oss, för hos er och era minusgrader skulle den få ligga kvar. Det är helt upp och ner med vädret.

Nu ska jag sätta mig ner och titta på TV:n och jag hoppas att jag orkar att se En idiot på resan så jag får mig ett gott skratt innan det är dags att sova.

Inga kommentarer: