söndag 4 december 2011

Andra advent.

Godmorgon på er! Idag är det tänkt att vi ska åka runt och leta efter en vinterjacka till mig. Självklart vaknade jag av att benet värkte värre än de gjort på länge. Är inte det ganska typiskt? Efter frukosten ska jag träna lite och sen stretcha benet ordentligt , sen ska jag väl i alla fall lyckas komma iväg. Får se hur länge jag orkar springa i affärer. Jackan är ganska viktig att få köpt men ännu värre är det med julklapparna som ska inköpas, hur ska det gå med dom inköpen?? Ser med stor fasa fram mot den shoppingen. Och tiden går fort, fort nu. Det är redan andra advent och om 20 dagar är det jul. Det är mycket som ska fixas och jag får nästan panik när jag tänker på eländet. För jag tycker att julen är ett enda stort elände, men men min åsikt ska jag nog hålla för mig själv. Jag måste ju igenom julhelgen hur jag än vrider och vänder på det hela. För barnens skull klarar jag av det ganska bra och på julaftonen på kvällen när julklappar och mat är avklarad så infinner sig ett härligt lugn som jag bara älskar. Kan ju säga att det är klart det bästa på julen.

Ska jag få något gjort idag är det lika bra att sätta fart. När vi väl har kommit hem blir det advents fika eller varför inte lite varm glögg och peppakaka. Ha en trevlig andra advent.

Inga kommentarer: