söndag 11 december 2011

Tredje advent!

Så har vi redan kommit till den tredje advent. Inte klokt vad tiden rinner snabbt iväg. Det är mycket som ska hinnas med. Julklapparna ska inhandlas, lite bakning, matinköp och städning. Bara tanken gör mig matt. I år ska datorn få hjälpa mig med alla julklappar. Är lite emot att inhandla klapparna så, jag tillhör dom som vill klämma o känna på sakerna jag ska köpa. Men min rygg och benet gör så att jag inte kommer att kunna springa runt i butikerna. Städningen får jag ta lite varje dag. Baka ska jag passa på att göra idag. Matinköpen kan jag inte göra förrän vi är i julveckan. Julskinkan lagar vi till kvällen innan julafton och är väl det som är det bästa med hela julen. Tanken på dom första varma skivorna av skinkan får det att vattnas i munnen. Sillen ska läggas in och Janssons frestelse med mycket grädde ska jag självklart göra själv. Vi säger som vanligt att i år ska vi inte ha så stort julbord, men på julafton finns det självklart för mycket mat på bordet.

Igår var jag på jackjakt och hitta min jacka med en gång. Var på Länna sport och där fanns det hur mycket som helst av jackor. När vi kom in i butiken var min första tanke oj, var ska jag börja. Men det var som om min jacka ropa på mig för jag stega mig direkt fram till den. Prova den och ville inte ta av mig den igen. Den fick följa med mig hem och hänger nu i vår hall och väntar på att vi ska ta oss en söndagspromenad. Vilket vi snart ska göra så jag kan komma hem igen med ny energi och börja med baket. Ha en trevlig tredje advent.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Du ser så snabbt det gick i jackjakten. Jaghar oxå inhandlat julklappar via nätet och nu undrar jag varför jag varit så motsträvig mot det förut. Jag har sådana problem med mina yrselattacker och ibland vågar jag mej inte ens ut.
Julmat blir det alltid förmycket av hur man än försöker att handla mindre.
Kraaaaaaaaaaaaam och ha en trevlig söndag