torsdag 29 december 2011

Nu stormar det igen!!

Nu viner det runt huset igen. Alla lösa saker grannen har ute i trädgården och altanen blåser iväg. Andra stormen denna vecka är i gång nu. Det är ju tur att vi inte har någon snö för då hade det inte varit kul. Jag tycker det är värre med snöstorm. Hur som helst så slipper jag vara ute i ovädret. Både jag och Bosse är förkylda och han ligger med riktigt hög feber. Själv har jag feber men inte värre än att jag klarar av att sitta uppe. Ryggen känns bättre än igår och jag har fått sova lite mer i natt.

Två dagar kvar till nyårsafton och här ligger vi sjuka. Året nyårsafton kommer bli en lugn afton för vår del. Har vi tur så kan vi kanske fixa oss lite nyårsmat, annars blir det att ligga i soffan och titta på TV:n. Men det är nog ganska skönt det med. För just nu känner vi inte för att träffa folk och ha trevligt. Men den stora frågan blir vem som ska fixa handlingen, jag eller Bosse? Om jag ska handla behöver jag en chaufför för med denna rygg är jag en stor trafikfara om jag nu klarar av att komma in i bilen. Det ligger ju närmast till att Bosse får stå för matinköpet. Om inte han kan blir det att ta något från frysen men då blir det inte någon nyårsmat.

Nu ska jag ta några huvudvärkstabletter och lägga mig ett ta. Det gäller att kurera sig och då kanske, kanske man är piggare till lördagen. Ha det bra.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Ja här ligger jag oxå, genomförkyld, hög feber och värk i hela kroppen. Vet inte när jag var så här sjuk sist. Skulle ha haft Linas flicka här under nyår men är jag så här så är det bara att hänga undan nyårsblåsan för henne.
Vi får krya på oss, dú, ´jag och Bosse. Bara jag inte smittar ner Jaja inte så bra om han blir sjuk.
Kraaaaaaaaaaaam
Ska oxå ta en Alvedon och krypa till sängs