torsdag 4 augusti 2011

En dag på Skansen!

 Igår hade vi en dag på Skansen. Vårt sällskap klev på tåget stationen efter vår. Tåget tar oss in till Stockholm.
 Felicia tycker det ska blir roligt att åka in till Skansen. Eller som hon säger " vi ska ha semester inne i stan". Själv så älskar jag att gå runt på Skansen och se alla djuren. Även alla fina gamla gårdar kan vara roligt att se.
 Emilia bara hänger med, hon fattar inte så mycket men lika glad som vanligt, det är hon.
 Den här fågeln blev kompis med Felicia. Så fort Felicia vände den ryggen och börja gå där ifrån sprang fågeln efter henne.
 En orädd ekorre som sprang förbi oss när vi titta på älgarna.
 Dom här älgkalvarna gillade att bada. Dom lekte med varandra och hoppa runt i vattnet så det stängte vatten långa vägar.
 En årskalv på sommarbete.
 Björnarna var ute och här stanna vi till en längre tid och såg på björnungarnas lekar. Vi hade lite svårt att gå därifrån.
 Vi hade tur att få se lo-ungarna. Dom sprang omkring bland stock och sten.
 Till min stora glädje så fick jag se vargen. Här står en varg och äter. Jag filmade in den men har inte hunnit se filmen än. Hoppas den blev bra. Med filmkameran kan jag zooma in mycket bättre och på det sättet får jag se vargen mycket bättre.
 En matglad lemur.
En av flera kräldjur. Usch, vad jag tycker det är äckligt med dessa reptiler och spindlarna är minst lika vidriga. Konstigt nog så kan jag inte låta bli att gå att titta på dom. Sandra tog mod till sig och klappa på en orm. Mille var lite modigare och klappa även fågelspindeln. Vi andra höll oss på avstånd.

Efter Skansenbesöket tog vi båten till Slussen och gick upp till vår favorit resturang och åt middag. Mätta och belåtna med dagen tog vi oss hem. Väl hemma var jag helt slut. Har nog aldrig varit så slut efter en dag i stan. Har jag blivit gammal, eller?

Inga kommentarer: