lördag 30 juli 2011

Mina två tomatplantor!


Börjar få tomater på mina extremt stora plantor. Jag var lite orolig att inte plantorna skulle överleva under vår tripp till Norge. En onödig oro, med min smarta pool idé så frodades plantorna. Nu väntar jag bara på den röda färgen på tomaterna. Även min chili klara sig och har börjat få frukt. Jordnötsplantan står i full blom, men jag vet inte när man ska skörda nötterna. Jag ska sätta mig ner och googla om det, för någonstans ska jag ju kunna finna svaret.

En vecka kvar på semester och det finns massor som ska göras. Ett möte på måndag, bankärende med mamma på tisdag, svärmor på middag även det på tisdag och Sandra och jag ska till frissan någon gång i veckan. Sen ska jag in till stan för att köpa en ställning till min gitarr, Skansen ska också hinnas med. Vi hade tänkt oss åka till Birka och Gripsholm, men vi får se hur det blir med det. Tror inte att vi hinner med allt. Kan bara konstatera att 4 veckors semester är alldeles för lite. Skulle behöva minst 6 veckor.

Idag finns inget planerat mer än att jag ska ner till centrum och handla lite föda. Bosse ska måla sista vändan på staketet så det blir inga utflykter för vår del.

Ha en bra lördag.

Inga kommentarer: