torsdag 21 juli 2011

Min gitarr.

Godmorgon på er. Vaknade till ett hemskt ljud, ville bara vända mig om och somna in igen. Men givetvis så fungerar det inte för mig. Ljudet jag hörde var regnet. Jag som hade tänkt mig att göra så mycket idag ute i trädgården. Men får ändra mina planer och röja lite inomhus istället.

Elgitarrsklockan som finns på bilden ovanför fick jag av min kusin. Vi var in  och titta på hans lager och kontor, fick se en svart elgitarrsklocka i receptionen och blev helt såld på den. Men min kusin var inte där så vi fick vänta tills han kom tillbaka från Bergen. Träffade honom på lördagen på hans pub och han sa att han skulle kolla upp om det fanns några på lagret. Vi skulle komma över till lagret på måndagen (därför blev det inte av att vi åkte hem på söndagen). På måndagen prata min onkel med kusinen på telefonen och han sa att vi bara skulle komma över för han hade ordnat fram en gitarr till mig. Vi tog färjan över till fastlandet och hämta ut pengar innan vi for dit. Jag räkna med att den skulle kosta 1200 - 1500 kronor, jag hade sett ett pris i hans katalog men katalogen var 3 år gammal. Väl där så fick mamma för sig att hon skulle köpa en ukulele av honom. När han hade fixat fram en ukulele åt henne ville jag betala honom. Men det fick jag inte göra. Han nekade bestämt att ta emot några pengar. Den får du som en gåva av mig, sätt upp den och så kan du tänka på mig, sa han och skratta. Jag är nu en lycklig ägare till denna gitarrklocka (det går att spela på den) och det är inte vilken gitarr som helst. Hans gitarrer är kända och stora. Många artister använder hans instrument, speciellt hans gitarrer. Och varje gång som jag kommer att titta på klockan kommer jag se hans namn och självklart kommer mina tankar gå till honom.

Inga kommentarer: