måndag 25 juli 2011

Tre tunga dygn!!!

Efter tre tunga dygn ska jag ska jag försöka att slita mig från TV:n och NRK. Har följt i stort sätt hela sändningen över det hemska som drabbat Norge. Finner inte ord för att beskriva mina känslor. En stor ilska, en stor sorg och tusen funderingar runt gärningsmannen. Hur är man funtad när man kan utföra denna hemska massakern. Tankarna snurrar fortfarande runt i huvudet. Allt är så svårt att ta till sig. Men det har hjälpt mig att följa alla sändningar som NRK har haft hela tiden efter att bomben sprängdes.

Nu ska jag försöka att återgå till vardagen. Ska stänga av TV:n så fort häktningsförhandlingen är klar. Hoppas att gärningsmannen inte får sina två önskningar uppfyllda, han önskar öppna dörrar och att han får bära en av sina uniformer. Själv kan jag tycka att arrestkläderna duger bra för ett sådant monster. Och att ge honom chansen att visa upp sig och kunna förklara sina sjuka handlingar vore helt fel.

Mina tankar går till alla mina nära och kära i Norge, även till Norska folket. Rosor till alla som har arbetat med denna katastrof och har gjort ett kämpe bra jobb.

Inga kommentarer: