lördag 9 juli 2011

SEMESTER!!!!

Semestertiden är här! Vad det känns skönt. Vi börjar den med att stressa för att bli klara för vår Norgeresa. Tvätta, packa och köpa norsk valuta (som inte är kul då den är svindyr). Sen blir det att gå i säng tidigt för att förhoppningsvis få några timmars sömn. Vi räknar med att kunna åka vid två, tre tiden  i morgonbitti. Ska försöka att hinna med färjan som går halv åtta från Moss till Horten. I morgon mitt på dagen hoppas jag att vi kan ta vårt första dopp på Sandöya om det nu är fint väder. Hur som helst så kommer vi få det lugnt och skönt. Åka omkring och träffa släkt och vänner. En tripp till Langesund ska vi hinna med. Langesund är ett norskt Smögen. Där ska vi äta nykokta räkor som kommer direkt från räkbåtarna. Köper med oss räkor som vi tar med oss hem till Sverige. Ett måste när man är i sörnorge.
Längtar mer och mer efter norsk kneipp och Mills majonäs. Norskt bröd är det godaste i brödväg. Så det kommer jag köpa med mig och ha i frysen så jag kan njuta av det ända till hösten.

Nej nu måste jag göra ett ryck, så vi blir klara nån gång.

Inga kommentarer: