tisdag 26 juli 2011

Nytt till köket.

Nu har jag precis gjort en beställning på nya gardiner till köket. Det blev givetvis lite mer än gardiner. Och självklart var en del slutsålt. Nu är det bara att vänta på paketet.

Ska försöka att ta mig ner till mamma imorgon. Hennes bil är trasig och hon väntar på att få lämna in den på verkstad. Det är en del papper och räkningar jag måste ha av henne och sen ska jag till kyrkogården och titta på pappas grav. Gravstenen ska nu vara på plats så det ska bli lite spännande att se hur det ser ut.

Bosse är i full gång med det nya staketet och jag har haft en kontorsdag. Har fått ringt en hel del viktiga samtal och nu är det endast mammas räkningar som ska in. Det börjar trilla in en hel del papper ang. pappas bortgång och bouppteckningen som jag har börjat beta av. Det är mycket papper som ska fyllas i och en del papper fattar jag ingenting av. Men tar man bara ett i taget så går det bra och man lär sig en massa på vägen.

Har bakat en citronkaka som nu är färdig-gräddad och bara väntar på att jag ska ta ut den. Snart blir det en mugg kaffe och nybakad citronkaka, mums.

Ha en bra tisdags kväll.

Inga kommentarer: