lördag 2 juli 2011

En uppblåsbar pool utan pump.

Jag har löst problemet med vattningen av mina växter medans vi är i Norge. Köpte en uppblåsbar pool, men någon pump tänkte jag inte på att vi skulle köpa samtidigt som poolen. Blir lite förbannad på mig själv, då Sandra tala om att det behövs. Man kan ju inte blåsa upp den själv för då lär man svimma. Om jag bara hade tänkt så lång hade vi kunnat tagit ett provdropp i kväll. Sandra har köpt en likadan och säger att den är så skön att ligga i och det finns plats för flera stycken på samma gång. Efter denna värme vi haft i dag skulle varit skönt med ett kvälldopp.

Emilia och Felicia var här idag medans övriga familjen var på Grönan. Felicia som älskar att rita gjorde som vanligt en massa fina teckningar. Men hon ger inte bort sina teckningar, dom behåller hon själv. Idag hade hon med sig sin stora ryggsäck som hon packat själv. I botten låg det två tröjor och ett par strumpor, resten av ryggan var fylld av teckningar som hon gjort. Säkert blir hon konstnär när hon blir stor.

Resten av lördagen ska jag ägna mig åt att titta på filmer. Ska försöka att sitta helt stilla så kanske jag inte svettas så mycket eller kanske jag ska sätta fötterna i kallt vatten och hoppas på att övriga kroppen kyls ner, hahahahaha. Idén är nog inte så dum, tror jag fyller mitt fotbad med kallt vatten och ser vad som händer. På vintern tar jag ju varma fotbad och blir varm i hela kroppen så varför skulle jag inte bli kall i kroppen av ett kallt fotbad gärna med isbitar i. Ha en bra lördags kväll.

Inga kommentarer: