söndag 14 augusti 2011

Känns att jag har en rygg!!

Har fått en ryggvärk som håller på att göra mig tokig. Börja baka på morgonen och slängde på en tvättmaskin. När degen jäst färdigt börja ryggen att värka. Bestämde mig för att det inte blir något storbak idag. I stället for vi iväg och köpte lax. Köpte också en grillplåt som ska vara bra när man grillar fisk och grönsaker. Väl hemma kunde jag knappt ta mig ur bilen för den värkande ryggens skull. Jag ligger nu och vilar mig i soffan. Grillen får gubben fixa, ja han får ordna med hela middagen.

Lite orolig är jag för att det kanske är något allvarligt med ryggen. Jag har ju inte lyft något tungt, inte har jag lyft fel, det skulle vara om jag kan ha legat i någon tokig ställning i natt. Värken blir hela tiden värre och värre. Ska ju jobba i morgon så jag hoppas att ryggvärken har försvunnit till dess. Jag hade en kompis för många år sen som fick ont i ryggen utan vidare. Den värken blev hela tiden värre och värre. Till slut visa det sig att hon hade cancer, det tog bara 4 månader innan hon dog. Så fort jag får ont i ryggen utan anledning går mina tankar till denna kompis och hennes sjukdom. Det är tur att det inte händer så ofta. Ska försöka att ta mig ur soffan nu och gå omkring lite. Man ska inte ligga still för länge när man har ryggvärk.

Inga kommentarer: