tisdag 30 augusti 2011

Tack för bullarna!!

På eftermiddagen kom Sandra och barna över och bjöd mig på hembakade bullar. Riktigt mumsigt. Lite tröst så här efter läkarbesöket. Jag hade hoppats på att få gå och jobba igen men läkaren förbjöd mig att jobba. Blev sjukskriven den här och nästa vecka till att börja med. Det här med ryggsmärtor är inte lätt att ställa en diagnos på, men hon trodde det är ett ryggskott. Anledningen till det var mitt kassajobb. Jag ska ringa och boka tid till en leg. sjukgymnast. Fick även medicin, smärtstillande och inflamations hämande, tillsammans med panodil trodde hon jag skulle få tillräckligt med smärtstillande. Sen ska vi höras nästa torsdag för att se hur läget är. Det är inte mycket mer man kan göra just nu, blir det inte bättre så får man gå vidare med mer undersökningar. Röntgen gör man inte förrän man har haft ont i minst 6 veckor och det har bara gått 2, sa hon. Bara gått två tänkte jag, det räcker och blir över. Hon sa också att jag inte får sitta så mycket i kassan som jag gör, egentligen är det inte ett jobb för oss kvinnor, det är alldeles för tungt för oss. Bland dom tyngsta jobben man kan ha. Hur som helst så är jag så jävla trött på denna värk så jag vet snart inte vad jag gör. Undra hur lång tid det tar innan medicinen börja verka???

På måndag är det färdig rök för mig. Om jag räknat rätt så kan jag fimpa för gott då, eller kanske det blir tisdag. Tror jag får kolla upp det igen i morgon när jag är lite piggare.

Tack Sandra för erat besök idag och tack för dom goda bullarna. Du vet hur du ska muntra upp din tokiga mor:)

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Ja inte var det mycket till smärtstillande, ett riktigt ryggskott kräver mycket mer änså. Jag fick Ketogan när jag hade mitt för inget annat hjälpte

Kraaaaaaaaaaaaam
Vi gifte oss inte utan förlovade oss på vår rea